Tekniker hållbar batteritillverkning

Distans | Skellefteå

Vill du vara med och utveckla den växande batteriindustrin? Då är denna utbildning för dig! Läs till Tekniker hållbar batteritillverkning på distans!

1 september 2024

1 september 2025

Studera till Tekniker hållbar batteritillverkning på distans!
Det kostar inget att gå utbildningen men eventuella utgifter för läroböcker kan förekomma. Utbildningen berättigar till både lån och stöd från Centrala Studiestödsnämnden (CSN).
Utbildningen sträcker sig under två terminer (200 YH-poäng) och sker heltid (100%) på distans med obligatoriska samlingsträffar i Skellefteå.
En betydande del av utbildningen består av LIA, där du under 6 veckor får möjlighet att omsätta dina teoretiska kunskaper i praktiskt arbete på olika företag. Det ger dig unika möjligheter att knyta värdefulla kontakter.
Efter examen kan du arbeta som exempelvis: Kvalitetstekniker, Tillverkningstekniker, Logistiktekniker, Tekniker hållbar batteritillverkning.

Skellefteå kommun Vuxenutbildningen